Szkolenie Cisco VoIP

Cel szkolenia:
Pokazujemy jak zintegrować rozwiązania VoIP Cisco z produktami innych producentów (Asterisk). Prezentujemy możliwość zastosowania oprogramowania open-source do rejestracji połączeń i billingu. Przedstawiamy najczęstsze schematy zastosowań wraz z konfiguracjami i najlepszymi praktykami. Skupiamy się na technologiach PSTN dostępnych w Polsce, nie tracimy czasu na rozwiązania dostępne w Stanach Zjednoczonych, lub Azji. Pokazujemy jak rozbudować Cisco UCME o funkcjonalności IVR, VoiceXML. Nie ograniczamy się do ustalonego programu szkolenia, z chęcią rozwiniemy je o dodatkowe, interesujące Państwa tematy.
Czas szkolenia:
Zajęcia trwają 3 dni - skontaktuj się z nami w celu ustalenia terminu
Program:
Autorski. Zajęcia składają się wykładów i laboratoriów, które odbywają się na dedykowanym sprzęcie. Każdy kursant otrzymuje dostęp do dedykowanego urządzenia Cisco. Kursanci otrzymują komplet materiałów składający się z:
   - prezentacji,
   - materiałów do zajęć laboratoryjnych.
Dodatkowo każdy uczestnik szkolenia otrzyma pakiet 30 minut telefonicznych konsultacji po szkoleniu (ważne przez 30 dni).
Materiały:
Każdy uczestnik otrzyma komplet materiałów na szkoleniu.
Certyfikat:
Każdy z uczestników otrzymuje certyfikat potwierdzający uczestnictwo w szkoleniu.
Cena:
Skontkatuj się z nami, aby uzyskać wycenę szkolenia.

Program szkolenia

  1. Podstawy VoIP
    • Podstawy działania tradycyjnej telefoniii PSTN (interfejsy, protokoły)
    • Jak działa VoIP (protokoły, komponenty, mechanizmy)
    • Korzyści wynikające z wykorzystania VoIP
    • Problemy związane z implementacją usług głosowych w sieci pakietowej
    • Połączenie między światem VoIP a PSTN (pojęcie gatewaya: bramy głosowej)
    • Obsługa telefonów działających wewnątrz sieci VoIP (pojęcie centrali PBX na przykładzie Unified Communications Manager Express)
  2. Interfejsy głosowe bramy głosowej Cisco
  3. Porty analogowe (FXS i FXO)
  4. Porty cyfrowe
  5. Plan numeracyjny i pojęcie dial-peer
    • Podstawowe pojęcia (DNIS, ANI, DID)
    • Skalowalny plan numeracyjny oraz istniejące rozwiązania (e.164, NANP)
    • Routing w świecie VoIP (dial-peer POTS, VoIP)
    • Manipulowanie numerami na potrzeby routingu polączeń
  6. Protokoły VoIP
    • Protokoły sygnalizacji (H.323, SIP , MGCP)
    • Protokoły transmisji (RTP , RTCP)
  7. Telefony
    • Przegląd modeli oferowanych przez Cisco oraz alternatywne rozwiązania
    • Podłączanie telefonów do istniejącej infrastruktury (konfiguracja przełączników na wymogi telefonów VoIP)
  8. Centrala (PBX) VoIP Unified Communications Manager Express
    • Wymagania sprzętowe
    • instalacja i konfiguracja
    • Podłączanie telefonów VoIP
    • proste usługi dodane (call park , call forward, hunt grupa)
    • rejestracja rozmów
    • billing
  9. Quality of Service (QoS)
    • implementacja QoS dla zapewnienia poprawnej jakości obsługi telefonii VoIP

Menu