Sieci komputerowe, sieci bezprzewodowe, sprzęt do wideokonferencji - Network Expert

Serwisy i Gwarancje Cisco

Kupując urządzenie Cisco, niezależnie czy będzie nowe czy odnowione (refurbrished), możemy wykupić do niego kontrakt serwisowy. Partner Cisco, u którego jest zamawiany sprzęt może nam przedstawić kilka opcji, w jakich te serwisy będziemy mogli dostać. Najpopularniejszą wersją są serwisy SMARTnet. Pozwalają one na korzystanie przez zdefiniowany czasu (12,24 lub 36 miesięcy – na tyle można jednorazowo wykupić serwisy) ze wszystkich oferowanych przez producenta możliwości. Serwisy SMARTnet umożliwiają:

  • Wymianę sprzętu na nowy w określonym w umowie czasie – od trybu 24x7x2 (2 godziny) do Next Business Day. Dostępność serwisu, gdzie możemy wymienić sprzęt w ciągu kilku godzin zależy od lokalizacji instalacji sprzętu, w centrum Warszawy możemy liczyć na to, że urządzenie przyjedzie w ciągu 2 godzin, jednak na obszarach odległych od głównych miast i centrów serwisowych, może to być jedynie NBD.
  • Pozwalają na aktualizację oprogramowania co zapewnia większe bezpieczeństwo i stabilność całej sieci. Mamy bezpośredni dostęp do cisco.com i pobieramy dowolne oprogramowanie na nasze urządzenie.
  • Posiadając aktualne serwisy użytkownik może zgłosić swój problem do inżynierów Cisco tzw. TAC – Technical Assisatnce Center. Bez pośrednictwa partnera zgłaszamy problem do Cisco i zostaje nam przedzielony inżynier, który pomaga nam w rozwiązaniu problemu. Inżynier prosi często o konfigurację urządzenia, logi i opis sytuacji. Czasem jest nam w stanie pomóc w ciągu godziny a czasem złożone problemy zajmują wiele dni i tygodni. Co istotne inżynierowie mają dostęp do wewnętrznych baz danych i są często w stanie dość szybko określić problem korzystając z wewnętrznych baz danych. Zdarzyło nam się również, że TAC odtwarzał problem u siebie w labie i przy wsparciu developerów oprogramowania znajdował problem.

Na przykładach poniżej mamy opcje do wyboru przy zakupie serwisu SmartNET:

  • SMARTnet 8x5xNBD – wsparcie inżyniera przez 8 godzin dziennie 5 dni w tygodniu + wymiana sprzętu następneg dnia roboczego
  • SMARTnet 24x7x4 – wsparcie inżyniera przez 24 godziny 7 dni w tygodniu + wymiana sprzętu w ciągu 4 godzin
  • SMARTnet 24x7x2 – wsparcie inżyniera przez 24 godziny 7 dni w tygodniu + wymiana sprzętu w ciągu 2 godzin

Czy potrzebuję serwisu:

To zależy od urządzenia i gwarancji na sprzęt. Dość dużo podstawowych urządzeń (np Catalysty i AP) mają gwarancję Enhanced Lifetime, dzięki której możemy wymienić urządzenie na następny dzień roboczy bez serwisu przez cały czas trwania gwarancji (koniec sprzedaży urządzenia tzw. end of life + 5 lat, często w praktyce będzie to oznaczało 10 lat darmowego serwisu nbd). Niektóre urządzenia mają również możliwość wymiany oprogramowania przez cały czas trwania gwarancji. Jedyny element jakiego nie dostajemy nigdy z gwarancją to dostęp do inżynierów TAC.

Cały czas wiele urządzeń ma podstawową gwarancję 90 dni i jest konieczność wykupienia serwisu, aby korzystać z wszystkich jego opcji.

Gdzie znajdziemy informację o gwarancji danego produktu -> Cisco Warranty Finder (wymagany login CCO)

Więcej informacji o serwisach i gwarancji

2024-06-28T15:06:47+02:00
Przejdź do góry