Konfiguracja Cisco Jabber dla Windows w środowisku Cisco UCME (Call Manager Express)
Soft Wideo Klient na Cisco CME
Cisco Jabber jest aplikacją realizującą funkcje telefonu, wideofonu, aplikacji IM. Do niedawna do jej funkcjonowania niezbędny był system UCM (Call Manager) oraz serwer Presence. W tej chwili można już korzystać z aplikacji Jabber w trybie softphone (bez IM).
Jak dodać Jabbera do CME :
Potrzebna jest wersja CME od wersji 10.0 wzwyż (np. soft IOS na routerze c2900-universalk9-mz.SPA.154-1.T.bin)
Jest to program bazujący na SIP, trzeba mieć zatem uruchomioną funkcjonalność CME dla SIP:
voice register global mode cme source-address 192.168.1.15 port 5060 bandwidth
video tias-modifier 512000 negotiate end-to-end max-dn 100 max-pool 57 authenticate
register authenticate realm cisco.com tftp-path flash: create profile
sync 000135754441952A camera video
Domyślnie aplikacja instaluje się w trybie presence. Dodatkowo nie każda wersja chce porpawnie pracować z CME. Udało się zestawić działające połączenie dla wersji Jabbera for Windows 9.2.6
Należy zdefiniować voice register DN (czyli numer telefonu) oraz sam telefon (voice register pool):
voice register dn 7 number 200 voice register pool 8 id device-id-name JabberWIN2
type Jabber-Win number 1 dn 7 username testjb password polonez Należy pamiętać
o prawidłowej instalacji samej aplikacji Jabber for wIndows wtrybie soft phone.
Instalacja Jabbera w trybie soft phone wymaga podania parametrów instalacji jak poniżej:
msiexec.exe /i CiscoJabberSetup.msi CLEAR=1 PRODUCT_MODE=Phone_Mode TFTP=192.168.1.15 LANGUAGE=1033
Po instalacji weryfikujemy czy tryb ustawień Jabbera (File → Connection Settings) wygląda jak poniżej:
Jeśli tak to jabber jest zainstalowany w prawidłowy sposób
Pozostaje się zalogować i zweryfikować możliwość wykonywania połączeń wideo:
Dodatkowo możemy sprawdzić czy jabber jest poprawnie zarejestrowany do CME:
sh voice register pool registere
Pool Tag 8
Config:
Device ID Name is JabberWIN2
Type is Jabber-Win
Number list 1 : DN 7
Proxy Ip address is 0.0.0.0
Current Phone load version is Cisco-CSF/9.3.2
DTMF Relay is disabled
Call Waiting is enabled
DnD is disabled
Video is disabled
Camera is disabled
Busy trigger per button value is 0
keep-conference is enabled
registration expires timer max is 3600 and min is 60
username testjb password polonez
kpml signal is enabled
Lpcor Type is noneTransport type is udp
service-control mechanism is supported
registration Call ID is 5464f406-aa620002-000060b6-000049ec@192.168.1.107
Registration method: per line
Privacy feature is not configured.
Privacy button is disabled
active primary line is: 200
Od samego początku naszej działalności stawialiśmy na profesjonalne podejście do naszych Klientów
Network w liczbach
Od samego początku naszej działalności stawialiśmy na profesjonalne podejście do naszych Klientów