Jak wyeliminować problemy z zarządzaniem i monitorowaniem jakości wi-fi u abonenta?

Jesteś operatorem telekomunikacyjnym i dostarczasz do swoich abonentów Internet a wraz z nim sieć Wi-Fi?

Jeżeli tak, to zapewne wiesz, że problemy zgłaszane przez abonentów do działu obsługi klienta najczęściej dotyczą albo niskiego transferu albo zrywania połączenia. Zapewne ze swojego doświadczenia wiesz, że po weryfikacji zgłoszenia na ogół okazuje się, że problem występuje lokalnie i dotyczy bezpośrednio działania wi-fi u klienta.

Najczęściej problemy z niskim transferem lub zrywanymi połączeniami dotyczą abonentów użytkujących sieć wifi w:

  • dużych domach czy dużych mieszkaniach – w takich miejscach pojedynczy punkt dostępu nie był wystarczający do zapewnienia odpowiedniego zasięgu sieci bezprzewodowej
  • zabudowach wielorodzinnych o dużej gęstości lokali, gdzie ciężko jest mówić o dobrym działaniu sieci wi-fi ze względu na wysokie interferencję.

Co zatem można zrobić, aby możliwie w jak największym stopniu wyeliminować problemy z zarządzaniem i monitorowaniem jakości dostarczanej usługi?

Z pomocą przychodzi Huawei z platformą Home Inside, która sprawdzi się u operatorów zapewniających w lokalach swoich abonentów siec wi-fi. Platforma ta pomaga rozwiązać u klienta końcowego problem m.in. ze słabym zasięgiem sieci wlan, niskim transferem oraz zrywaniem połączenia.

Jak to robi Huawei Home Inside?

Z perspektywy abonenta pozwala na zwiększenie zasięgu sieci bezprzewodowej, dzięki możliwości instalacji dodatkowych access pointów. Sama instalacja jest bardzo prosta i nie wymaga ingerencji osób technicznych operatora w lokalu abonenta.

Z perspektywy operatora – uzyskuje on dodatkowo:

  • rozbudowane opcje monitoringu – od obszernej weryfikacji spektrum radiowego poprzez możliwość sprawdzenia poprawności działania urządzeń np. zużycie procesora czy temperatura, po automatyczne rozpoznawanie przez platformę problemów na linii access point – urządzenie klienta bądź ONT – urządzenie klienta, ponieważ platforma samodzielnie zbiera i zapisuje logi na podstawie których „wyciąga wnioski” i proponuje rozwiązanie problemu,
  • możliwość konfiguracji praktycznie każdego parametru związanego z siecią bezprzewodową u klienta końcowego
  • upgrade – manualne bądź automatyczne aktualizacje oprogramowania AP oraz ONT z możliwością wyznaczenia dokładnych terminów i zakresu abonentów objętych akcją aktualizacji

Zapraszamy do obejrzenia materiału wideo!

Wstęp – Jak wyeliminować problemy z zarządzaniem i monitorowaniem jakości wi-fi u abonenta? Poznaj Huawei Home Inside

Odcinek 1 – jak dodać urządzenia końcowe abonentów do platformy Huawei Home Inside?

Odcinek 2 – Filtrowanie dodanych urządzeń w Huawei Home Inside

Masz pytania? Skontaktuj się z nami.

Nasz dział techniczny odpowie na wszelkie Twoje pytania i wesprze Cię w doborze najlepszego rozwiązania.

Piotr Śmietanka – starszy inżynier ds. sieci.

Pasjonat technologii sieciowych i wszystkiego co nowe. Inżynier CCNA, CCNP oraz CCIE. Swoją szeroką wiedzę przekazuje uczestnikom kursów CCNA i CCNP na Akademii Cisco. W Network Expert projektuje i wdraża rozwiązania sieciowe o bardzo szerokim wachlarzu technologii – od głosu i ivr po sieci MPLS ISP.

Piotrek Śmietanka

Dawid Naskręcki – NOC Engineer.

Pierwsze kroki stawiał w dziale Help Desk u jednego z największych operatorów w Polsce. W network expert zajmuje się W Network Expert zajmuje się nadzorem nad właściwym działaniem i utrzymaniem sieci u klientów. Ukierunkowany na rozwijanie wiedzy w sektorach Enterprise i DevNet.

Dawid Naskręcki

Zobacz inne artykuły z naszej bazy wiedzy!

2021-11-26T18:49:12+01:00
Przejdź do góry