Strona główna » Baza wiedzy » Pierwsze wdrożenie do Cisco Smart Care

Pierwsze wdrożenie do Cisco Smart Care

Czym jest Smart Care?

Jest to usługa w chmurze pozwalająca na monitoring sieci wraz z serwisem sprzętu i softu. SC stanowi alternatywę dla tradycyjnego serwisu Cisco typu Smart Net.

Smart Care vs tradycyjny serwis

SC to przede wszystkim zestaw narzędzi, które pozwalają przejrzeć naszą sieć, a wręcz ją monitorować czy audytować konfigurację. SC składa się z portalu https://tools.cisco.com/smartcare/ oraz serwera do monitoringu sieci wewnętrznej. Portal służy nam do zarządzania funkcjonalnościami, natomiast urządzenie appliance jest interfejsem portalu do naszych urządzeń sieciowych. Nie jest oczywiście tak, że chmura może zaglądać w naszą sieć. Do Appliance przesyłane są instrukcje o rozpoczęciu monitoringu czy wykonaniu pewnych czynności. Informacje poufne jak hasła nigdy nie opuszczają naszej sieci.

Serwer Appliance

W celu korzystania z funkcji SC potrzebujemy serwera Appliance w naszej sieci. Możemy zakupić go w formie hardware – to nic innego niż podstawowy serwer z Linuksem i oprogramowaniem SC; możemy również uruchomić go na VMWare. To oczywiście najprostsze i najtańsze (uruchomienie VM SC nie wiąże się z żadnymi opłatami), jednak nie wszyscy używają VMware. Nam udało się z powodzeniem uruchomić Appliance na instancji linuksowego KVM – działa bez zarzutu.

Funkcjonalności Cisco Smart Care

Smart Care posiada naprawdę dużo funkcjonalności, a najciekawsze to:

  • pełne automatyczne inventory sieci – podajemy community snmp i zakres adresów. SC sam zidentyfikuje urządzenia i przygotuje tabelę z wszystkimi urządzeniami, ich numerami seryjnymi; łącznie z modułami zasilaczami, a nawet zainstalowanymi wkładkami. Dla sieci rozległej >20 urządzeń to wręcz rewelacyjne narzędzie, dużo lepsze niż jakikolwiek spis z natury do excela. Przykład jednego z wpisów:

  • backup plików konfiguracyjnych na appliance (oczywiście zarządzany z chmury)
  • audyt security urządzeń – analiza pokaże niedoskonałości naszej konfiguracji i zaproponuje dodatkowe konfiguracje. Przykładowy raport po wykonaniu audytu security:

  • dostępność urządzeń (wykresy itp)
  • proaktywne powiadomienia np. Software jest przestarzały lub wykryto na nim jakieś błędy
  • pełna informacja o kontraktach serwisowych (wykrycie czy dane urządzenie ma kontrakt)
  • audyt konfiguracji podstawowej urządzeń
  • sprawdzenie gotowości sieci do migracji do IPv6

Oczywiście wszystkie informacje dostępne są z portalu.
Czy SC jest w stanie zastąpić nam monitoring real time jaki często jest stosowany (nagios, cacti itp) w firmach? Nie, jednak eksperckie audytowe podejście do sieci doskonale uzupełni obecne systemy.

Istotną kwestią SC jest fakt, że ma to być narzędzie dla parterów i klientów – Smart Care to nie tylko relacja klient – Cisco jak do tej pory, tylko wspólny ekosystem współpracy klient – parter- Cisco.

Smart Care to bardzo ciekawa alternatywa dla tradycyjnych serwisów. Zachęcamy do kontaktu i wyceny serwisów nowego typu.

Szukasz rozwiązania dla swojej firmy?

Napisz do nas!

    Zapytaj o bezpłatną wycenę

    Wszystkie pola oznaczone (*) są wymagane




    Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez Administratora serwisu, tj. Network Expert z siedzibą przy ul. Chojnowska 8, 03-583 Warszawa, moich danych osobowych zawartych w formularzu.
    Wyrażam zgodę na kontakt, na dane podane powyżej w formularzu, celem odpowiedzi na zadane pytanie.

    Informujemy, że Pana/Pani dane osobowe zawarte w formularzu są przetwarzane przez Network Expert z siedzibą przy ul. Chojnowska 8, 03-583 Warszawa w celu odpowiedzi na zadane pytanie. Nie będą one udostępniane innym podmiotom. Ich podanie ma charakter dobrowolny.
    Ma Pan/Pani prawo wglądu w swoje dane i ich poprawiania.

    Od samego początku naszej działalności stawialiśmy na profesjonalne podejście do naszych Klientów

    Network w liczbach

    0
    lat na rynku
    0
    realizacji
    0
    Klientów
    0
    projektów powyżej 100,000zł

    Od samego początku naszej działalności stawialiśmy na profesjonalne podejście do naszych Klientów

    Network w liczbach

    0
    lat na rynku
    0
    realizacji
    0
    Klientów
    2020-07-31T12:37:20+02:00