Pierwsze wdrożenie do Cisco Smart Care

baza wiedzy Network Expert

Czym jest Smart Care?
Jest to usługa w chmurze pozwalająca na monitoring sieci wraz z serwisem sprzętu i softu. SC stanowi alternatywę dla tradycyjnego serwisu Cisco typu Smart Net.

Smart Care vs tradycyjny serwis
SC to przede wszystkim zestaw narzędzi, które pozwalają przejrzeć naszą sieć, a wręcz ją monitorować czy audytować konfigurację. SC składa się z portalu https://tools.cisco.com/smartcare/ oraz serwera do monitoringu sieci wewnętrznej. Portal służy nam do zarządzania funkcjonalnościami, natomiast urządzenie appliance jest interfejsem portalu do naszych urządzeń sieciowych. Nie jest oczywiście tak, że chmura może zaglądać w naszą sieć. Do Appliance przesyłane są instrukcje o rozpoczęciu monitoringu czy wykonaniu pewnych czynności. Informacje poufne jak hasła nigdy nie opuszczają naszej sieci.

Serwer Appliance
W celu korzystania z funkcji SC potrzebujemy serwera Appliance w naszej sieci. Możemy zakupić go w formie hardware – to nic innego niż podstawowy serwer z Linuksem i oprogramowaniem SC; możemy również uruchomić go na VMWare. To oczywiście najprostsze i najtańsze (uruchomienie VM SC nie wiąże się z żadnymi opłatami), jednak nie wszyscy używają VMware. Nam udało się z powodzeniem uruchomić Appliance na instancji linuksowego KVM – działa bez zarzutu.

Funkcjonalności SC
Smart Care posiada naprawdę dużo funkcjonalności, a najciekawsze to:

  • pełne automatyczne inventory sieci – podajemy community snmp i zakres adresów. SC sam zidentyfikuje urządzenia i przygotuje tabelę z wszystkimi urządzeniami, ich numerami seryjnymi; łącznie z modułami zasilaczami, a nawet zainstalowanymi wkładkami. Dla sieci rozległej >20 urządzeń to wręcz rewelacyjne narzędzie, dużo lepsze niż jakikolwiek spis z natury do excela. Przykład jednego z wpisów:

  • backup plików konfiguracyjnych na appliance (oczywiście zarządzany z chmury)
  • audyt security urządzeń – analiza pokaże niedoskonałości naszej konfiguracji i zaproponuje dodatkowe konfiguracje. Przykładowy raport po wykonaniu audytu security:

  • dostępność urządzeń (wykresy itp)
  • proaktywne powiadomienia np. Software jest przestarzały lub wykryto na nim jakieś błędy
  • pełna informacja o kontraktach serwisowych (wykrycie czy dane urządzenie ma kontrakt)
  • audyt konfiguracji podstawowej urządzeń
  • sprawdzenie gotowości sieci do migracji do IPv6

Oczywiście wszystkie informacje dostępne są z portalu.
Czy SC jest w stanie zastąpić nam monitoring real time jaki często jest stosowany (nagios, cacti itp) w firmach? Nie, jednak eksperckie audytowe podejście do sieci doskonale uzupełni obecne systemy.

Istotną kwestią SC jest fakt, że ma to być narzędzie dla parterów i klientów – Smart Care to nie tylko relacja klient – Cisco jak do tej pory, tylko wspólny ekosystem współpracy klient – parter- Cisco.

Smart Care to bardzo ciekawa alternatywa dla tradycyjnych serwisów. Zachęcamy do kontaktu i wyceny serwisów nowego typu.

Od samego początku naszej działalności stawialiśmy na profesjonalne podejście do naszych Klientów

Network w liczbach

0
lat na rynku
0
realizacji
0
Klientów

Od samego początku naszej działalności stawialiśmy na profesjonalne podejście do naszych Klientów

Network w liczbach

0
lat na rynku
0
realizacji
0
Klientów
2019-01-18T10:48:25+00:00