Webex – Darmowy kurs online2022-12-08T14:36:13+01:00
Strona główna » Webex – poznaj narzędzia od Cisco » Webex – Darmowy kurs online
Partner Cisco Polska

Darmowy kurs Webex Meetings

Poznaj program Webex Meetings w mniej niż godzinę!

Dzięki materiałom zawartym w kursie bez problemu skonfigurujesz oprogramowanie, utworzysz spotkanie oraz nauczysz się nim zarządzać. Każdy z krótkich odcinków przeprowadzi Cię w obrazowy i zrozumiały sposób przez interfejs oraz możliwości narzędzia od Cisco.

odcinek 1

Pierwsze kroki

W pierwszym odcinku dowiesz się jak skonfigurować program Webex Meetings, aby możliwe było zaplanowanie i uruchomienie pierwszego spotkania.

W celu utworzenia nowego spotkania wchodzimy na stronę webex.com.

  • Logujemy się na swoje konto.
  • Klikamy przycisk „Harmonogram”. Otworzy nam się strona do planowania nowego spotkania.
  • Wpisujemy tutaj temat, tytuł naszego spotkania. Możemy „test 1”. Możemy zmienić hasło albo zostawić hasło, które zostało utworzone.
  • Wybieramy datę, kiedy chcemy rozpocząć takie spotkanie oraz strefę czasową. Data nie jest obligatoryjna do zakończenia i wystartowania spotkania. Takie spotkanie możemy wystartować i zakończyć w dowolnym czasie, kiedy chcemy. Jest to tylko informacyjne, żeby można było sobie wpisać czas do naszego kalendarza.
  • Następnie dodajemy uczestników tego spotkania, podając tutaj adresy mailowe, oddzielone przecinkami lub średnikami. Czyli możemy dodać. I klikamy „enter”. Ten adres mailowy jest dodany. Możemy dodać kolejnych uczestników.

Możemy także zaznaczyć dodatkowe opcje.

Opcje audio czy uczestnicy mogą być, czy mogą sami włączyć, wyłączyć wyciszenie, czy przy wejściu do spotkania uczestnicy będą mieli od razu wyłączony mikrofon. Ustawić agendę w celach informacyjnych oraz opcje planowania, kto ma być współprowadzącym w spotkaniu, czy my mamy sami ustalić to podczas spotkania, czy osoba w naszym koncie, w naszej domenie. Czy mamy od razu sesję grupową włączyć, czy ma być automatyczne nagrywanie spotkania, czy spotkanie ma być zablokowane, a jeśli tak to dla kogo i po jakim czasie. Czy jest wymagana rejestracja uczestników na to spotkanie. Możemy ustawić przypomnienie mailowe przed samym spotkaniem. Po wypełnieniu wszystkich tych czynności, możemy, jeśli zmieniamy datę na czas w przyszłość, czyli do 15 minut na przykład, piszemy „gotowe”, będziemy mieli przycisk „harmonogram” i dane spotkanie zostanie utworzone.

W celu jego uruchomienia klikamy przycisk „rozpocznij spotkanie” i dane spotkanie będzie już gotowe i będzie można do niego dołączyć. Poniżej znajduje się link do spotkania, dzięki któremu można dołączyć do takiego spotkania.

Do każdej osoby, którą wpisaliśmy na listę mailingową, będzie taki link wysłany i jednym przyciskiem będzie można dołączyć do takiego spotkania. Po prawej znajduje się lista osób, do której wysłaliśmy zaproszenia. Możemy tutaj także doprosić kolejne osoby.

Poniżej znajduje się także numer naszego spotkania, dzięki któremu możemy dodzwonić się do stołów wideokonferencyjnych, które obsługują protokół SIP. Jak także dwa numery telefonów stacjonarnych, dzięki którym możemy dodzwonić się z komórki lub właśnie z telefonów stacjonarnych. Dzwoniąc na taki numer, zostaniemy poproszeni o podanie kodu i właśnie musimy podać ten kod naszego spotkania i będziemy połączeni audio do naszego zaplanowanego spotkania.

Skontaktuj się z nami

odcinek 2

Tworzenie spotkania Outlook

W drugim odcinku kursu dowiesz się w jaki sposób skonfigurować oprogramowanie, aby w łatwy sposób utworzyć lub zaplanować spotkanie bezpośrednio z Outlooka.

W celu utworzenia spotkania w naszym Outlooku musimy najpierw pobrać plugin do programów Microsoftowych.

  • W tym celu logujemy się na naszą stronę na webex.com.
  • Przechodzimy do zakładki „do pobrania” i pobieramy Cisco Webex narzędzia zwiększające wydajność. Pobieramy taką paczkę i instalujemy u nas na komputerze, dzięki czemu będziemy mieli dodatkowe funkcje w narzędziach Microsoft Office, jak także w innych przeglądarkach i programach Microsoftowych.

Przechodzimy potem do Outlooka.

Po zainstalowaniu takiej wtyczki pojawiają nam się dodatkowe dwie opcje w Outlooku. Możemy rozpocząć takie spotkanie bezpośrednio z Outlooka lub zaplanować spotkanie, klikając „Zaplanuj spotkanie”, „Zaplanuj spotkanie Webex”.

Zostanie stworzony nowy terminarz i pojawi nam się informacja odnośnie spotkania, które będziemy planować.

Wybieramy szablon, z którego chcemy stworzyć spotkanie.

Ten szablon jest zaczytywany z naszej strony administracyjnej. Klikając przycisk informacyjny, możemy podejrzeć jakie opcje są zapisane w tym szablonie. Ustawiamy hasło, jeśli chcemy je zmienić. I klikamy „OK”. I dalsza część jest zwykłym terminarzem w programie Outlook, czyli dodajemy uczestników danego spotkania, wpisujemy nazwę tego spotkania i wysyłamy takie spotkanie – „wyślij mimo to”.

Nawiązanie połączenia z chmurą Webexową.

Wyświetla nam się szkoleniowy Webex. Jeśli otworzymy, widzimy informacje, które zostały przesłane do użytkowników, których zaprosiliśmy. Jest przycisk do dołączenia do takiego spotkania, link który możemy wkleić do przeglądarki, jak także numer spotkania, dzięki któremu możemy dodzwonić się z terminali wideo lub z urządzeń przenośnych lub telefonów stacjonarnych. W celu rozpoczęcia takiego spotkania klikamy naszą aplikację Webexa i klikamy „rozpocznij spotkanie”.

odcinek 3

Zmiana szablonu

W programie Webex Meetings możesz zmienić szablon pokoju. W opcjach przypisanych do Twojego osobistego pokoju możesz wybrać współprowadzącego spotkanie, ustawić wyciszenie uczestników i możliwości udostępniania treści, skonfigurować sygnały dźwiękowe, wybrać regionalne numery dostępowe (co jest ważne w przypadku kosztów za połączenia międzynarodowe). W preferencjach masz możliwość ustawienia udostępnienia treści po spotkaniu, ustawienia dotyczące wysyłania zaproszeń, możliwość włączenia Webex Assistant, a także opcje wyboru layoutu nagrania ze spotkania.

W celu zmiany szablonu swoich kolejnych spotkań, logujemy się na stronę naszego webex.com.

Przechodzimy do zakładki „Preferencje” i dalej do zakładki „Mój osobisty pokój”.

Wybór współprowadzącego spotkanie
ustalamy kto ma zostać, komu ma być przydzielona taka funkcja, czy mamy to przydzielić ręcznie czy będzie to pierwsza lub wszyscy uczestnicy znajdujący się w tej samej witrynie, w której my jesteśmy.

Wyciszenia uczestników spotkania na Webex
tutaj decydujemy czy uczestnicy będą mieli opcję wyłączenia, wyciszenia w trakcie spotkania, czy tylko host może udzielić takiej możliwości oraz czy uczestnicy podczas dołączenia do spotkania będą automatycznie mieli wyłączony swój mikrofon.

Udostępnienie treści podczas spotkania na Webex
Tutaj możemy dać każdemu możliwość udostępnienia treści. Podczas dużej liczby uczestników może to powodować pewien konflikt podczas takiego udostępnienia, więc możemy taką opcję odznaczyć i tylko host będzie miał możliwość przekazania opcji prezentera to jednej konkretnej osoby.

Następną opcją jest audio i wideo. Tutaj możemy ustawić ton wejścia, wyjścia, czyli powiadomienie sygnałem dźwiękowym lub ogłoszeniem nazwiska, że dana osoba dołączyła lub wyszła ze spotkania.

Wybór numerów dostępowych z sieci PSTN-owej lub z telefonów komórkowych w Webex
Możemy wybrać polski numer, jak także możemy jeśli uczestnicy są z innych krajów niż Polska, to możemy wybrać drugi numer na przykład z Portugalii i uczestnicy z Portugalii będą mogli dodzwonić się na to spotkanie przez swój gateway w Portugalii, przez co będą obciążeni kosztami takimi lokalnymi, a nie połączeń międzynarodowych.

Planowanie spotkań na Webex
Tak jak tutaj możemy włączyć opcję wysyłania kopii zaproszenia na swój email, włączyć Webex Assistant, udostepnienie zawartości po spotkaniu, czyli automatycznie jest wysyłany mail z udostępnionymi nagraniami i transkrypcjami i dokumentami podczas spotkania.

Nagrywanie spotkań na Webex
Tutaj mamy opcję do wyboru, jak będzie wyglądał layout naszego nagrania, jeśli takowe będziemy mieli podczas naszego spotkania.

odcinek 4

Rozpoczęcie spotkania

Jak rozpocząć spotkanie z Cisco Webex Meetings? Jakie są możliwości korzystania z programu? Co najlepiej wybrać aplikację na komputer czy zalogować się przez przeglądarkę? Czy da się poprawić jakość połączenia? Obejrzyj odcinek i dowiedz się się tego wszystkiego.

W celu rozpoczęcia spotkania na Cisco Webex Meetings, wchodzimy na stronę webex.com

Klikamy „sign in” i „Webex Meetings”. Logujemy się na swoje konto Webex. Otwiera nam się główna strona Cisco Webex Meetings.  W celu rozpoczęcia spotkania klikamy „Rozpocznij spotkanie”.  Możemy tutaj wybrać opcję utworzenia z aplikacji komputerowej zainstalowanej na naszym komputerze lub „użyj aplikacji internetowej”, czyli otworzy nam się kolejna strona i w niej będziemy mogli zarządzać naszym spotkaniem. Preferowaną opcją jest używanie aplikacji komputerowej, a więc klikam „Rozpocznij spotkanie”. I otworzy nam się aplikacja Cisco Webex Meetings. Jest to strona przed dołączeniem do spotkania. Tutaj możemy wykonać testy swojego mikrofonu i głośnika. Możemy wykonać test czy nasz głośnik działa poprawnie oraz czy nasz mikrofon też działa poprawnie. Jeśli poziom wyjścia zmienia swoją wartość, tak możemy mieć pewność, że będzie nas słychać na spotkaniu. Możemy również wykonać test i odsłuchać naszego nagrania, czy nas poprawnie słychać.

Możemy tutaj również włączyć parę opcji odnośnie poprawienia jakości naszego połączenia:

  •  włączyć redukcję szumu,
  • automatyczne dostosowanie głośności oraz
  • synchronizację stanów wyjścia, wyciszenia na mikrofonie.

Czyli jak aplikacja wykryje, że nic nie mówimy, to wyciszy nas automatycznie.

Tryb muzyki. W trybie muzyki słychać nas bez żadnych ulepszeń. Druga strona będzie słyszała to samo, co my mówimy.

Po wykonanych testach możemy przed dołączeniem do spotkania, możemy włączyć, wyłączyć nasze wyciszenie, jak także rozpocząć nasze wideo.

Klikamy „Rozpocznij spotkanie” i jesteśmy już w naszym spotkaniu.

odcinek 5

Pierwsze kroki po rozpoczęciu spotkania

Jeszcze nie rozpoczynałeś samodzielnie spotkania wideokonferencyjnego w Webex Meetings? Z tego docinka kursu dowiesz się jakie masz możliwości zarządzania zorganizowanym przez siebie spotkaniem. Możesz wybrać dostępne w aplikacji podczas spotkania panele i ustalić ich zawartość. Opcjami dostępnymi są np.: możliwość tworzenia transkrypcji ze spotkania, tworzenia notatek czy adnotacji, czaty między użytkownikami, ankiety. W tym miejscu możesz ustalić opcje dla listy uczestników spotkania, którą to następnie możesz przeglądać w głównym interfejsie aplikacji. To i wiele więcej czeka na Ciebie w tym odcinku!

Po rozpoczęciu naszego spotkania, pierwszym krokiem, który powinniśmy wykonać, jest ustalenie, jakie panele będą widoczne dla pozostałych uczestników.

W tym celu klikamy na górze „Wyświetl”, „panele”, „zarządzaj panelami”.

Tutaj mamy do dyspozycji, po lewej są dostępne, a po prawej są już używane. Mamy opcję czatu pomiędzy uczestnikami, wypełnianie ankiet, napisanie ważnych punktów.

Możemy tutaj robić adnotacje. Napisanie ważnych punktów i transkrypcja – jest to dostępne przy opcji z wykupionym Webex Assistant. Możemy robić transkrypcję naszego spotkania, jak także podczas naszego spotkania możemy adnotować ważne punkty i robić notatki z naszego spotkania.

Mamy też opcję przeglądania multimediów, listy uczestników i uwagi. Na pewno przyda nam się lista uczestników, więc taką dodamy.  Możemy usunąć na przykład ankietowanie.

Dajemy „OK” i na dole mamy właśnie tę listę paneli, które wybraliśmy.  Jest właśnie czat, „napisz ważne funkcje” i jeśli rozwiniemy trzema kropkami, będziemy mieli listę uczestników. Aktualnie widzimy trzech uczestników. Jestem ja jako prowadzący oraz dwa konta stworzone przeze mnie. Tu widzimy status, czy dany użytkownik jest wyłączony, czy ma wyłączony mikrofon. Możemy go poprosić o włączenie takiego mikrofonu. Jeżeli klikniemy na niego prawym przyciskiem, możemy zmienić jego rolę. Możemy dać mu rolę prezentera lub rolę prowadzącego, jeśli będziemy chcieli opuścić takie spotkanie lub rolę współprowadzącego.

Współprowadzący ma podobne uprawnienia co prowadzący. Może zarządzać takim spotkaniem. Możemy także wyłączyć wyciszenie, wyciszyć wszystkich, wyłączyć wyciszenie wszystkim, opuścić ręce jeśli ktoś taką podniesie lub wyrzucić ze spotkania.

odcinek 6

Panele dolne do obsługi spotkania

W tym odcinku zapoznasz się z dolnymi panelami dostępnymi w programie. Daniel przeprowadzi Cię przez opcje dostępne w interfejsie, poznasz m.in.: opcje zmiany wirtualnego tła, która pozwala ukryć to co znajduje się za plecami, zobaczysz w jaki sposób możesz udostępnić treści (o tym szerzej w odcinku 7), a także poznasz możliwości nagrywania spotkania i dowiesz się o wielu innych przydatnych w programie funkcji.

Po rozpoczęciu spotkania w programie Cisco Webex Meetings, mamy do dyspozycji przyciski, które znajdują się na dole aplikacji.  Dzięki nim w łatwy sposób możemy obsługiwać dane spotkanie.

Pierwszym przyciskiem jest włączenie, wyłączenie, wyciszenie.
Możemy tutaj także zmienić opcje audio, wybrać głośnik lub mikrofon, którego chcemy używać podczas spotkania.

Następnym przyciskiem jest zakończenie lub włączenie transmisji wideo.
Tutaj także możemy wybrać kamerę, którą chcemy używać. Możemy też zmienić nasze wirtualne tło, jeśli chcemy ukryć to, co znajduje się za naszymi plecami. Możemy włączyć efekt rozmycia lub wybrać jeden ze zdefiniowanych obrazów. Taka opcja jest niedostępna dla słabszych komputerów. Tutaj aplikacja Cisco Webex Meetings sama oblicza, czy włączenie takiej funkcji nie za bardzo obciąży komputer i przez co pogorszy się jakość połączenia wideo i audio.

Następną opcją jest udostępnianie treści.
Tutaj możemy udostępnić cały swój ekran lub wybrać dedykowaną aplikację, aktualnie uruchomioną. Możemy też wybrać opcję whiteboardu, czyli nowej tablicy, na której możemy rysować razem z naszymi uczestnikami. Jeśli chcemy udostępnić plik wideo, należy przełączyć się w opcję „Zoptymalizuj pod kątem ruchu i wideo”, dzięki czemu obraz będzie bardziej płynny i inni uczestnicy będą mogli słyszeć audio z tego wideo.

Następną opcją jest nagrywanie spotkania.
Tutaj możemy nagrywać do chmury Cisco lub nagrywać lokalnie u siebie na komputerze. Takie nagranie będzie w formacie mp4. Nagranie możemy wstrzymywać, zakończyć w każdym momencie, w którym chcemy.

Następną opcją jest dodanie relacji i kolejną opcją jest wybór więcej opcji. Tutaj możemy:

  • włączyć sesję grupową,
  • rozpocząć przesyłanie strumieniowe, na przykład na YouTube’a albo Facebooka,
  • skopiować łączę i wysłać do uczestnika, który chce się dołączyć,
  • wysłać zaproszenie do takiego użytkownika w postaci maila,
  • możemy zablokować nasze spotkanie, dzięki czemu kolejna osoba, która dołączy się do spotkania będzie musiała uzyskać potwierdzenie przez prowadzącego, żeby dołączyć,
  • możemy przełączyć się na zestaw wideokonferencyjny lub przełączyć audio na przykład na telefon komórkowy.

Następną opcją jest zakończenie lub opuszczenie spotkania.
Przyciskiem „zakończ spotkanie” takie spotkanie będzie zakończone dla wszystkich uczestników. W przypadku „opuść spotkanie” rolę prowadzącego przejmie jeden ze współprowadzących lub pierwsza osoba, która dołączyła do spotkania. Rolę prowadzącego przypisujemy klikając na użytkownika prawym przyciskiem myszy. Wybieramy opcję „zmień rolę” i przypisujemy rolę prowadzącego lub współprowadzącego, jeśli chcemy nadać rolę prezentera, dzięki której dany użytkownik będzie mógł wyświetlać swoją treść komputera.

Następnymi przyciskami są panele. Są one opisane w innym filmiku (lekcja 5), na który serdecznie zapraszam do obejrzenia. Mogą one być definiowane przez administratora. Tak jak tutaj aktualnie mamy wybór uczestników, czatu i uwagi.

odcinek 7

Udostępnianie treści

Podczas spotkania mamy możliwość udostępniania różnego typu treści. Możemy udostępnić m.in. swój cały ekran, ekran aplikacji, przesłać plik i pracować na nim podczas spotkania, możemy udostępnić whiteboard, czyli tablicę, na której możemy rysować czy tworzyć wykresy, możemy także naszym rozmówcom udostępnić pliki video i audio, a także okno spotkania, które przydaje się podczas szkoleń. W odcinku wyjaśniamy, w jaki sposób udostępniać różne typy treści.

Dzięki programowi Cisco Webex Meetings mamy możliwość udostępnienia treści na kilka sposobów.
W tym celu klikamy przycisk „Udostępnij” znajdujący się na dole ekranu. Wyświetlą nam się opcje, które możemy użyć podczas wyświetlania.

Pierwszą opcją jest udostępnianie całego naszego ekranu.

Udostępnianie konkretnej aplikacji.
Klikamy przycisk udostępnij. Otworzy nam się udostępniona aplikacja. Na górze pojawi nam się menu do obsługi spotkania, jak także podgląd udostępnianej treści. Klikając przycisk „Zakończenie udostępniania” wrócimy do wyświetlania wideo. Jest to przydatna opcja, dzięki której inni uczestnicy spotkania nie widzą przełączania się pomiędzy oknami, jak także powiadomień systemowych Windows.

Przesłanie pliku na serwer
W tym celu klikamy „Udostępnij plik”, wybieramy plik, który chcemy udostępnić, klikamy „Otwórz”. Plik zostanie przesłany na serwer Webexa i tutaj możemy swobodnie przełączać się pomiędzy slajdami, jak także wprowadzać adnotacje, czyli rysować wykresy i różne grafiki na danych slajdach. Inni uczestnicy mają możliwość lokalnie zmiany slajdów, niezależnie od prowadzącego. Jeśli prowadzący zmieni slajd na następny, slajd automatycznie u innych uczestników przejdzie na aktualnie wyświetlany. Do powrotu do wideo musimy zamknąć wyświetlaną aplikację. W tym celu klikamy przycisk zakończenia. Wyświetli nam się informacja, czy chcemy zapisać dany dokument. Ja aktualnie kliknę „nie” i wróciliśmy do wideo.

Udostępnianie swojej tablicy, czyli tak zwanego whiteboardu, na którym możemy rysować różne grafiki, wykresy, w zależności co aktualnie będziemy chcieli. Jeśli będziemy chcieli wyświetlić plik wideo, w tym celu powinniśmy przełączyć się na „Zoptymalizowanie pod kątem ruchu i wideo”, dzięki któremu uczestnicy spotkania będą widzieć wideo w dobrej jakości, jak także będą mogli odsłuchać plików audio.

Udostępnianie swojego okna spotkania. Jest to przydatna funkcja, jeśli chcemy zaznajomić uczestników z obsługą programu Cisco Webex Meetings i w celach szkoleniowych.

odcinek 8

Sesje grupowe

W aplikacji możemy podczas spotkania podzielić uczestników na grupy i pracować z nimi oddzielnie nad określonym tematem a po zakończonej pracy wrócić do głównej, wspólnej sesji. W tym odcinku dowiesz się jakie możliwości oferuje praca w grupach.

Aplikacja Cisco Webex Meetings umożliwia podział uczestników na podgrupy, dzięki czemu w każdej podgrupie możemy pracować nad zadanym tematem, a w późniejszym czasie wrócić do głównej sesji.

Żeby umożliwić podział na podgrupy, klikamy w sesje grupowe, „Włącz sesję grupową”. Wyświetli nam się okno, w którym zostaniemy poinformowani, ile chcemy stworzyć sesji oraz czy przypisanie ma być automatyczne, czy też ręczne.

Utworzymy dwie sesje. „Utwórz z przypisaniem”. Aktualnie mamy dwóch uczestników. Każdy z nich został przypisany do odpowiedniej sesji grupowej. Sesje grupowe możemy zmienić nazwę, usunąć lub dodać nową sesję. Przypisanie do odpowiedniej sesji odbywa się poprzez kliknięcie prawym przyciskiem myszy „Przenieś do sesji grupowej 1”.

W ustawieniach możemy zezwolić uczestnikom na powrót do sesji głównej, pozwolić uczestnikom na późniejsze dołączenie do sesji, jak także automatyczne zakończenie sesji grupowych, gdzie też możemy ustawić opóźnienie w zakończeniu sesji grupowych. Klikamy przycisk „Rozpocznij sesję grupową”. Zostaniemy poinformowani o tym, że została stworzona sesja grupowa i klikamy przycisk „Dołącz teraz”. Każdy z uczestników musi indywidualnie kliknąć „Dołącz teraz”. Tak więc przeniesiemy się na użytkownika „Daniel”, klikniemy „join now” i Daniel został dołączony do sesji. Tak możemy się przenieść do sesji, „Dołącz”. Jako host możemy zmieniać sesje grupowe i możemy śledzić co w danej sesji się dzieje. Tak możemy też przenieść do sesji grupowej 1.

Po zakończeniu prac, klikamy „Zakończ wszystkie sesje grupowe”, „Zakończ sesję”. Pojawi się komunikat, że sesje zostały zakończone po minucie – tak jak mieliśmy w ustawieniach.

odcinek 9

Tworzenie darmowego konta

W jakiś sposób założyć darmowe konto na Cisco Webex? Czy ma ono jakieś ograniczenia?

Tego dowiesz się z 9 odcinka kursu! Zapraszamy do oglądania.

Pokażę wam, jak w łatwy sposób założyć darmowe konto na Cisco Webex.

Wchodzimy na stronę webex.com i klikamy przycisk Sign up free. Wpisujemy swój adres mailowy, na który chcemy założyć konto. Klikamy Sign up. Pojawi nam się informacja o zweryfikowanie swojego maila. Na nasz mail powinien przyjść link aktywacyjny z kodem, kopiujemy dany kod. Nasze konto zostało zweryfikowane. Wpisujemy swoje dane i hasło.

W  haśle musi być jeden jeden numer, jedna mała litera, duża litera, znak specjalny i musi zawierać co najmniej 8 znaków. Klikamy Confirm.

I nasze konto darmowe zostaje w tym momencie stworzone.

Po krótkiej chwili nasze konto zostanie utworzone. Możemy od razu pobrać instalację aplikacji. Mamy opcję tutaj w formie webowej naszego, naszej aplikacji. Możemy ją równie dobrze pobrać,  możemy przejść na stronę webex.com, przycisk Download. Automatycznie wykryje nam jaki system mamy. Wciskamy Pobierz, instalujemy aplikację. Do takiej zainstalowanej aplikacji możemy się też zalogować na stworzone konto.

Na darmowym koncie mamy ograniczenia, jest to ograniczenie czasowe do spotkań.

Możemy takie spotkania tworzyć z limitem czasowym do 50 minut, ale jest w pełni funkcjonalne, możemy wyszukać innych użytkowników Webexa. Dodajemy daną osobę i możemy do niej pisać wiadomości, jak także udostępniać pliki i zrobić połączenie wideo bądź audio z daną osobą.

odcinek 10

Transkrypcje i nowy czat – Nowości!

Pierwszą z nowości w Cisco Webex są transkrypcje spotkań, aktualnie dostępne tylko w języku angielskim, ale niedługo ma być udostępniona także w języku polskim.  Kolejną nowością jest nowy komunikator, który jest wynikiem połączenia Cisco Webex Meetings i Cisco Teams w jeden zunifikowany komunikator, dzięki któremu możemy zarządzać naszymi spotkaniami, mieć dostęp do naszych wiadomości z innymi użytkownikami Webexa.

Obejrzyj nagranie, aby poznać dokładnie nowe funkcje!

Chciałem was zapoznać z dwoma nowościami w Cisco Webex.

Pierwszą z nich są transkrypcje spotkań, aktualnie dostępne tylko w języku angielskim, ale niedługo ma być także w języku polskim. Dzięki Webex Assistent wszystkie nasze wypowiedzi będą rejestrowane i zapisywane w postaci tekstowej.

Wykonując test.

Hello, Can you hear me?

How are you?

Nice to see you.

Tak więc jak widzimy, w zakładce napisy i ważne punkty są dostępne wszystkie nasze wypowiedzi. Możemy je zaznaczyć jako ważne punkty, dzięki czemu będą one dostępne po naszym spotkaniu w naszej aplikacji webowej. Tak więc jak zakończymy nasze spotkanie przejdziemy na naszą stronę, zakładkę Spotkania. Ukończone. Przejdziemy do ostatniego naszego spotkania. Mamy dostępne nasze zaznaczone punkty. Po chwili powinno być dostępne, jeszcze mamy adnotację, że jest ulepszana. Po krótkiej chwili mamy możliwość odsłuchania audio, edytowania go, także usunięcia danej wiadomości. Możemy zmienić adnotację odnośnie jaki to jest, jaka to jest treść wiadomości. Czy to jest jakieś podsumowanie czegoś, czy to jest decyzja, czy to jest związane z naszą agendą.

Kolejną nowością jest nowy komunikator.

Jest to po prostu Cisco Webex. Jest to połączenie naszego komunikatora Cisco Webex Meetings i Cisco Teams w jeden zunifikowany komunikator, dzięki któremu możemy zarządzać naszymi spotkaniami, mieć dostęp do naszych wiadomości z innymi użytkownikami Webexa.

odcinek 11

Skrót informacji o zmianach w Webex – Nowości!

Aplikacja Cisco Webex ma teraz możliwości wysyłania wiadomości tekstowych, a także możemy zarządzać naszymi spotkaniami.

Obejrzyj odcinek, aby poznać wszystkie nowe możliwości!

Aplikacja Cisco Webex ma teraz możliwości wysyłania wiadomości tekstowych.

Możemy tutaj wyszukać osobę z naszej organizacji, jak także inne osoby, używające Cisco Webex. Żeby dodać taką osobę, napisać do niej wiadomość tekstową, przejrzeć zawartość i wysłane pliki, tablice, które mieliśmy, także linki, które zostały wysłane pomiędzy osobami. Możemy dodać, zaplanować spotkanie. Jak także wykonać połączenie audio bądź wideo z taką osobą.

Możemy utworzyć obszar. Jest to obszar, do którego możemy zaprosić inne osoby i będący współdzielony pomiędzy tymi osobami.

W zakładce osoby możemy dodać osobę, możemy współdzielić pliki pomiędzy tymi osobami, wysyłać wiadomości, zaplanować spotkanie, jak także rozpocząć spotkanie, dzięki czemu inne osoby w tej grupie będą poinformowane o rozpoczęciu takiego spotkania.

Dzięki nowej aplikacji Cisco Webex, mamy też możliwość zarządzania naszymi spotkaniami.

W zakładce kalendarza mamy możliwość rozpoczęcia spotkania, dołączenia do spotkania, jak także zaplanowania spotkania na naszym Webex.

Kurs Cisco Webex 

przygotował Daniel Zieliński – Video and Voice Engineer

Inżynier w Network Expert, posiada ponad 5 letnie doświadczenie z systemami audio i wideo. Posiada doświadczenie przy realizacji projektów międzynarodowych dla ogólnoświatowego operatora telekomunikacyjnego. Brał udział we wdrażaniu systemów Unified Communication dla międzynarodowych firm m.in. Rio Tinto, L’Oreal, La Poste, jak także na rynku polskim systemów wideokonferencyjnych dla NIK i WIPASZ.

Daniel Zieliński - Video and Voice Engineer

Od samego początku naszej działalności stawialiśmy na profesjonalne podejście do naszych Klientów

Network w liczbach

0
lat na rynku
0
realizacji
0
Klientów
0
projektów powyżej 100,000zł
Przejdź do góry