Problemy z chmurowymi systemami wideokonferencyjnymi?
Miałeś problemy przy pracy z chmurowymi systemami wideokonferencyjnymi? Jeżeli tak, to być może mamy dla Ciebie alternatywę – stacjonarne rozwiązanie wideokonferencyjne.
Ostatnio zwiększoną popularnością cieszą się chmurowe rozwiązania wideokonferencyjne, takie jak np. Zoom, Microsoft Teams, Webex Teams czy Skype. Na fali popularności tychże rozwiązań oraz istotnego zapotrzebowania na nie powstają nowe, coraz prostsze narzędzia, takie jak np. Meet – świeżynka od Google dostępna z poziomu Gmail. Niektórzy dostawcy usług chwalą się, że liczba ich klientów wzrosła kilkukrotnie. Przyczyny są oczywiste: praca zdalna, zdalne lekcje, szkolenia, ćwiczenia jogi, itd. W zasadzie okazuje się, że prawie każda aktywność może odbywać się przez wideokonferencje. Jednak taki popyt okazał się problematyczny dla dostawców tychże usług. Mimo wszystko Chmura nie jest z gumy i nie rozciąga się bez granic (to znaczy może trochę się rozciąga, ale gdzieś zawsze jest jakiś limit, być może ktoś nie nadąży dopinać serwerów).
Przykład? To niech będą dwa: Problemy z połączeniem Teams Office 365 i Xbox Live, Lista zgłoszonych problemów Webex
Przy problemach z dostępnością usługi, użytkownicy raportują różne problemy z działaniem chmurowych systemów wideokonferencyjnych. Zdarza się, że do systemów nie można zalogować się wcale, u innego nie da się „klikać” interfejsu, kiedy indziej teoretycznie wszystko działa, lecz jakość komunikacji spada do nieakceptowalnego poziomu przez co prowadzenie spotkania jest niemożliwe.
W takim przypadku, gdy z powodu przeciążenia lub innych problemów, narzędzia chmurowe nie spełniają swojej roli, jest oczywiście inne rozwiązanie. Możemy samodzielnie administrować dedykowanym tylko dla nas systemem wideokonferencyjnym. Kiedyś było to strasznie drogie rozwiązanie, lecz dziś może się okazać, że przy kilku pokojach spotkań inwestycja we własny mostek wideokonferencyjny po roku lub dwóch, w porównaniu do kosztów chmury, zwraca się.
Zachęcamy do obejrzenia porównania mostków wideo.
W przypadku dedykowanego nam rozwiązania nie dzielimy się zasobami wideokonferenycjnymi z innymi firmami, są dostępne tylko i wyłącznie dla nas. Nie będzie problemów z jakością rozmowy, utrzymamy wysoką jakość połączenia zawsze.
Same plusy? No niestety nie, są też minusy.
Aby zarządzać własnym systemem do wideokonferencji musimy sami administrować swoimi serwerami wideokonferenycjnymi oraz musimy mieć swój serwer dysponujący dużą ilością zasobów procesorowych (kilkanaście / kilkadziesiąt vCPU ). Brzmi strasznie? Niepotrzebnie – na to też mamy niskobudżetowe rozwiązanie. Jakie? O tym już niedługo!